
Witamy w raporcie Trendy w podróżach 2026
Więcej niż odskocznia: podróżowanie jako wyrażanie siebie
Zapraszamy do naszego lobby, w którym spotykają się globalne trendy podróżnicze, toczą się rozmowy, a każdy szczegół wskazuje, dokąd podróżni udadzą się w najbliższej przyszłości.
To źródło wiedzy o zmieniających się nawykach i nowych horyzontach, poparte danymi Skyscanner, statystykami dotyczącymi konsumentów i opiniami zaufanych ekspertów.
W 2026 roku podróżowanie to nie ucieczka od rzeczywistości – to zanurzenie się w jej każdym aspekcie.
Trendy na 2026 rok:

Glowmads
Rytuały piękna będą kształtować sposób, w jaki podróżujemy, a nie tylko dokąd się wybieramy.

Rodzinne wyprawy
Coraz więcej osób wybiera się w podróż z rodziną, aby wspólnie przeżywać wyjątkowe chwile.

Najbardziej opłacalne kierunki podróży
Przystępne cenowo miejsca z najszybciej spadającymi cenami biletów lotniczych.

Przyszłość podróży
Nawyki podróżnicze się zmieniają – od sztucznej inteligencji po nadmierną turystykę.
Podróżni z Polski w 2026 roku
Co podróżni planują na przyszły rok? Nasza ankieta przeprowadzona wśród 1000 polskich podróżnych1pokazuje, że:
Najważniejsze informacje dotyczące planowania
spróbuje lokalnego jedzenia
wybierze się na pieszą wycieczkę
będzie podróżować z rodziną, w tym w ramach wyjazdów wielopokoleniowych
zatrzyma się w miejscu, które jest częścią atrakcji lub miejsca docelowego
odwiedzi lokalne supermarkety lub sklepy spożywcze
odda się lekturze dobrej książki
będzie szukać lokalnych produktów do pielęgnacji skóry i kosmetyków

Epoka podróży szytych na miarę
W 2025 roku podróżni szukali wspólnych historii i wrażeń. A w przyszłym roku? Wszystko będzie bardziej osobiste.
Od miejsc docelowych po własne rytuały – podróżni organizują wyjazdy, które są bardziej zgodne z tym, kim są i co uwielbiają.
W obliczu ciągle wysokich kosztów utrzymania podróże w 2026 roku planuje się z myślą o pasjach, priorytetach i własnym samopoczuciu. Przyjemność jest warta trudu.
Niezależnie od tego, czy chodzi o włączenie rutyny pielęgnacyjnej do planu podróży, wybór miejsca docelowego na podstawie zakwaterowania, w którym podróżny chce się zatrzymać, czy nawiązywanie nieoczekiwanych znajomości w drodze, podróż w przyszłym roku nie będzie ucieczką – stanie się sposobem na większe poczucie więzi z prawdziwym życiem.


Bryan Batista
Dyrektor generalny Skyscanner
„Planowanie podróży, które są nie tyle ucieczką, co sposobem na wyrażenie siebie”.
„Przygotowany przez Skyscanner raport Trendy w podróżach 2026 pokazuje, że podróżowanie stanie się jeszcze bardziej osobiste. W przyszłym roku podróżni będą wybierać kierunki i planować wyjazdy, które będą nie tyle ucieczką, co sposobem na wyrażenie siebie.
Niezależnie od tego, czy chodzi o pobyt w polecanym przez wszystkich hotelu, zanurzenie się w nowej ulubionej książce podczas wypoczynku z lekturą, czy wyjazd z całą rodziną, podróżowanie stanie się bardziej dopracowane, przemyślane i wyjątkowo osobiste.
Cena jest jednak nadal ważnym czynnikiem, a podróżni wciąż ostrożnie wydają pieniądze. Planują wyjazdy bardziej świadomie, tak aby odzwierciedlały to, kim są i co jest dla nich najważniejsze, przy cenie, która im odpowiada.
Zmiana jest wyraźna: nie chodzi o ucieczkę od rzeczywistości – chodzi o to, by zabrać ze sobą to, kim się jest i to, co się kocha”.

Popularne miejsca docelowe
10 najpopularniejszych kierunków na 2026 rok
Od miejsc, które były dotychczas mało znane, po te, które nagle znalazły się w centrum uwagi – te kierunki zyskują na popularności.

Kierunki podróży z najlepszymi cenami
Największe spadki cen lotów rok do roku
Miejsca, w których podróżni mogą zaoszczędzić więcej.

Przyszłość podróży
Co przyniesie przyszłość
Nawyki podróżnicze i zachowania związane z rezerwacjami zmieniają się z różnych powodów – od sztucznej inteligencji po nadmierną turystykę.
Samodzielnie odkrywaj trendy. Wyszukaj teraz
Światowy lider w branży turystycznej
Dlaczego my?
Skyscanner to wiodąca na świecie aplikacja turystyczna. Każdego dnia przeszukujemy miliardy cen lotów, hoteli i samochodów, aby pomóc podróżnym w łatwy i bezpieczny sposób zarezerwować następną podróż w naszej aplikacji lub na stronie internetowej. Dzięki temu możemy dzielić się najnowszymi i najlepszymi trendami w podróżach.
Raport „Trendy w podróżach” powstał z wykorzystaniem zastrzeżonych danych o wyszukiwaniu na Skyscanner, statystyk dotyczących ponad 20 000 podróżnych z całego świata oraz informacji od zaufanych partnerów. Zbadaliśmy najważniejsze wzorce, dzięki czemu możesz dostrzec nowe trendy, zanim staną się mainstreamem.
„Spersonalizowane podróże pomagają dostroić się do tego, co naprawdę ważne”.
„W świecie ukształtowanym przez algorytmy, sztuczną inteligencję i nieprzewidywalność podróże dostosowane do indywidualnych potrzeb oferują coś rzadkiego: znajome rzeczy w nowym wydaniu. To sposób na znalezienie stabilności podczas odkrywania czegoś nowego – mniej trudności, więcej odczuć. Pośrodku całego zgiełku spersonalizowane podróżowanie pomaga dostroić się do tego, co naprawdę ważne. Poczucia celu. Znaczenia. Własnych głębokich przeżyć”.
Lee Chambers
Psycholog podróży i założyciel firmy Essentialise


„Pojawia się nowy rodzaj podróżnego”.
„Ponieważ podróżowanie po świecie staje się bardziej dostępne niż kiedykolwiek wcześniej, pojawia się nowy rodzaj podróżnego, który pragnie czegoś więcej niż tylko zwiedzania. Dyskusje w społecznościach Reddita pokazują, że rośnie zapotrzebowanie na bardziej spersonalizowane doświadczenia z podróży, a poza tym więcej czasu poświęca się na poszukiwanie konkretnych aktywności. Zamiast wybierać miejsce docelowe, a następnie poszukiwać atrakcji, dzisiejsi podróżni rozpoczynają planowanie od własnych pasji, hobby i zainteresowań, co prowadzi do bardziej znaczących wyjazdów”.

Rob Gaige
szef działu Global Insights, Reddit

Informacje od ekspertów
„Podróżni planują wyjazdy bardziej świadomie, tak aby odzwierciedlały to, kim są i co jest dla nich najważniejsze, przy cenie, która im odpowiada”.
Bryan Batista
Dyrektor generalny Skyscanner
- Wyniki ankiety OnePoll przeprowadzonej w terminie 1–10 lipca 2025 roku, wśród 1000 dorosłych respondentów, którzy planują wyjechać na wakacje w 2026 roku. ↩︎





