Przed­sta­wia­my historię firmy Skyscanner

Przekraczamy granice

Naszą misją jest zmiana sposobu podróżowania na całym świecie.

Prześledź naszą podróż

Biuro prasowe

Zobacz dane kontaktowe dla mediów.

Skontaktuj się

Blog firmowy

Bądź na bieżąco z informacjami prasowymi i aktualnościami.

Przeczytaj, co nowego

Zasoby marki

Uzyskaj dostęp do fotografii, zdjęć produktów oraz logo.

Zapoznaj się

Poszukujesz rzecznika?

Skontaktuj się z naszym biurem prasowym, aby dowiedzieć się więcej.

Bryan
Dove

CEO

Bryan wcześniej zajmował kluczowe stanowiska w firmach Microsoft, Amazon i Skype. W 2015 roku dołączył do firmy Skyscanner, prowadząc i rozwijając każdą z jej części, takich jak dział produktu, inżynierii, analizy danych, projektów oraz infrastruktury. Stanowisko CEO objął w 2018 r.

Ruth
Chandler

Dyrektor ds. Kadrowych

Ruth jest przekonana, że to „wyjątkowi ludzie tworzą wyjątkowe produkty”, dlatego wraz z podległymi zespołami skupia się na wspieraniu i rozwijaniu ponad 1000 wspaniałych osób tworzących Skyscanner.

Stuart
Middleton

Dyrektor handlowy

Stuart prowadzi dział handlowy, odpowiadając za zagwarantowanie najlepszych ofert wszystkim podróżnym i na każdym rynku.

Joanna
Lord

Dyrektor ds. marketingu

Misją bogatej kariery Joanny zawsze pozostawało budowanie doskonałych, wpływowych marek, łączenie nas w wyjątkowej atmosferze oraz osiąganie wielkich celów.

Colin
McLellan

Dyrektor finansowy

Zanim objął stanowisko Dyrektora Finansowego, Colin pełnił obowiązki CEO Skyscanner Japan (joint venture z Yahoo! Japan) i zajmował się aspektami finansowymi przejęcia Skyscanner przez Ctrip (obecnie Trip.com Group) w 2016 roku.

Hugh
Aitken

Wiceprezes ds. Handlowych

Od lotnisk po linie lotnicze, Hugh spędził ponad 15 lat, pracując w branży turystycznej. Obecnie nadzoruje globalne partnerstwa w firmie Skyscanner.

Steven
Pang

Wiceprezes ds. zarządzania produktem

Steven dołączył do zespołu, gdy założone przez niego w Chinach biuro podróży zostało przejęte przez Skyscanner. Pomógł nam rozszerzyć międzynarodową obecność. Koncentruje się na rozwijaniu nowych produktów i przedsięwzięć dla naszej firmy.

Filip
Filipov

Wiceprezes ds. Strategii

Filip prowadził kilka działów w firmie Skyscanner, od produktów podażowych B2B po reklamy i hotele. Obecnie poświęca czas na planowanie kolejnych celów Skyscanner – określa nowe możliwości działania i strategie rozwoju.

Piero
Sierra

Wiceprezes ds. zarządzania produktem

Piero osiągnął zawodowy sukces, dostarczając światowej klasy produkty konsumpcyjne. Wniósł to samo zaangażowanie do firmy Skyscanner, pomagając nam stać się firmą z branży turystycznej, która stawia podróżnych na pierwszym miejscu.

Emily
Grossman

Główny kierownik ds. rozwoju aplikacji

Emily specjalizuje się w strategiach rozwoju aplikacji w firmie Skyscanner i wie niejedno na temat marketingu aplikacji mobilnych

Rob
Miller

Dyrektor ds. Prawnych

Rob jest wysoce doświadczonym dyrektorem prawnym ds. technicznych i jest odpowiedzialny za nasze funkcje prawne, regulacyjne i public affairs na całym świecie. A dzięki Skyscanner może rezerwować wyjazdy i oglądać na żywo mecze Arsenal, gdziekolwiek grają!

Gareth
Williams

Współzałożyciel i prezes zarządu

Wraz z dwojgiem przyjaciół Gareth założył firmę Skyscanner w 2003 roku, aby zaoferować prosty sposób porównywania cen lotów. Wówczas był to zwykły arkusz kalkulacyjny, jednak choć Skyscanner dawno wyrósł z zapasowej sypialni Williamsa, nie zapomniano o głównym celu, jakim jest ułatwianie każdemu podróży.

Nasza dotychczasowa historia

2003

Po zarejestrowaniu firmy w 2001 roku współzałożyciel Gareth Williams uruchamia Skyscanner w swojej zapasowej sypialni. W kolejnym roku otwieramy nasze pierwsze biuro w Edynburgu.

2007

Otrzymujemy dofinansowanie na rozwój (Series A) z funduszu Scottish Equity Partners w wysokości 1,5 mln GBP z dodatkowym 1 mln GBP w 2008 roku.

2008

Po raz pierwszy osiągamy 1 mln użytkowników w ciągu jednego dnia.

2009

Uruchamiamy stronę internetową w 30 językach na całym świecie.

2011

Dzięki szybkiemu rozwojowi w Azji otwieramy biuro w Singapurze, a w Zjednoczonym Królestwie przejmujemy start-up turystyczny — Zoombu. Jednocześnie uruchamiamy aplikację Skyscanner.

2013

Skyscanner otrzymuje dofinansowanie spółki Sequoia Capital w tym samym roku, w którym przekraczamy kolejne granice i przejmujemy Fogg, hiszpańską firmę porównującą hotele, oraz wprowadzamy wynajem samochodu w aplikacji. Otwieramy też biuro w Miami.

2014

To rok, w którym skupiamy się na rynku mobilnym, przejmując mieszczącą się w Budapeszcie firmę Distinction opracowującą aplikacje oraz oferując wyszukiwanie hoteli w aplikacji. Rozpoczynamy udostępnianie przeglądu danych dla branży turystycznej na naszej nowej platformie B2B. Przejmujemy także Youbibi, chińską wyszukiwarkę do planowania podróży.

2015

Otwieramy nowe biuro w Londynie i rozpoczynamy nowe przedsięwzięcie w Azji, łącząc siły z japońskim oddziałem Yahoo!. Zostajemy również pierwszą globalną metawyszukiwarką turystyczną pozwalającą liniom lotniczym na bezpośrednie rezerwacje za pośrednictwem strony trzeciej z wykorzystaniem programu New Distribution Capability.

2016

Z początkiem roku pięciu nowych partnerów zainwestowało 128 mln GBP w celu wspierania i przyspieszenia naszego rozwoju, a z jego końcem Skyscanner został przejęty przez Ctrip (obecnie Trip.com Group) w ramach transakcji o wartości szacowanej na 1,4 mld GBP. To największe dotąd w Europie nabycie firmy technologicznej w branży turystycznej.

2017

Ulepszamy nasze recenzje i rekomendacje, przejmując platformę treści społecznościowych — Twizoo.

2018

Gareth zostaje prezesem zarządu, skupiając się na długoterminowej wizji rozwoju firmy Skyscanner. Jego miejsce na stanowisku CEO zajmuje ówczesny dyrektor ds. technologii, Bryan Dove.

2019

Wprowadzamy oznaczenia ekologiczne, aby pomóc podróżnym w rezerwacji lotów o niższej emisji CO2. Jednym z naszych celów jest nadawanie tempa globalnej transformacji na rzecz nowoczesnej i zrównoważonej turystyki. Obecnie każdego miesiąca ponad 100 mln osób korzysta z serwisu Skyscanner.

Nowy wygląd, więcej wyrazu

Wierzymy, że podróże mogą nas odmienić. A my możemy odmienić oblicze podróży.

Zobacz, co nowego