Przed­sta­wia­my historię firmy Skyscanner

Przekraczamy granice

Naszą misją jest zmiana sposobu podróżowania na całym świecie.

Prześledź naszą podróż

Biuro prasowe

Zobacz dane kontaktowe dla mediów.

Skontaktuj się

Blog firmowy

Bądź na bieżąco z informacjami prasowymi i aktualnościami.

Przeczytaj, co nowego

Zasoby marki

Uzyskaj dostęp do fotografii, zdjęć produktów oraz logo.

Zapoznaj się

Nasza dotychczasowa historia

2003

Po zarejestrowaniu firmy w 2001 roku współzałożyciel Gareth Williams uruchamia Skyscanner w swojej zapasowej sypialni. W kolejnym roku otwieramy nasze pierwsze biuro w Edynburgu.

2007

Otrzymujemy dofinansowanie na rozwój (Series A) z funduszu Scottish Equity Partners w wysokości 1,5 mln GBP z dodatkowym 1 mln GBP w 2008 roku.

2008

Po raz pierwszy osiągamy 1 mln użytkowników w ciągu jednego dnia.

2009

Uruchamiamy stronę internetową w 30 językach na całym świecie.

2011

Dzięki szybkiemu rozwojowi w Azji otwieramy biuro w Singapurze, a w Zjednoczonym Królestwie przejmujemy start-up turystyczny — Zoombu. Jednocześnie uruchamiamy aplikację Skyscanner.

2013

Skyscanner otrzymuje dofinansowanie spółki Sequoia Capital w tym samym roku, w którym przekraczamy kolejne granice i przejmujemy Fogg, hiszpańską firmę porównującą hotele, oraz wprowadzamy wynajem samochodu w aplikacji. Otwieramy też biuro w Miami.

2014

To rok, w którym skupiamy się na rynku mobilnym, przejmując mieszczącą się w Budapeszcie firmę Distinction opracowującą aplikacje oraz oferując wyszukiwanie hoteli w aplikacji. Rozpoczynamy udostępnianie przeglądu danych dla branży turystycznej na naszej nowej platformie B2B. Przejmujemy także Youbibi, chińską wyszukiwarkę do planowania podróży.

2015

Otwieramy nowe biuro w Londynie i rozpoczynamy nowe przedsięwzięcie w Azji, łącząc siły z japońskim oddziałem Yahoo!. Zostajemy również pierwszą globalną metawyszukiwarką turystyczną pozwalającą liniom lotniczym na bezpośrednie rezerwacje za pośrednictwem strony trzeciej z wykorzystaniem programu New Distribution Capability.

2016

Z początkiem roku pięciu nowych partnerów zainwestowało 128 mln GBP w celu wspierania i przyspieszenia naszego rozwoju, a z jego końcem Skyscanner został przejęty przez Ctrip (obecnie Trip.com Group) w ramach transakcji o wartości szacowanej na 1,4 mld GBP. To największe dotąd w Europie nabycie firmy technologicznej w branży turystycznej.

2017

Ulepszamy nasze recenzje i rekomendacje, przejmując platformę treści społecznościowych — Twizoo.

2018

Gareth zostaje prezesem zarządu, skupiając się na długoterminowej wizji rozwoju firmy Skyscanner. Jego miejsce na stanowisku CEO zajmuje ówczesny dyrektor ds. technologii, Bryan Dove.

2019

Wprowadzamy oznaczenia ekologiczne, aby pomóc podróżnym w rezerwacji lotów o niższej emisji CO2. Jednym z naszych celów jest nadawanie tempa globalnej transformacji na rzecz nowoczesnej i zrównoważonej turystyki. Obecnie każdego miesiąca ponad 100 mln osób korzysta z serwisu Skyscanner.

Nowy wygląd, więcej wyrazu

Wierzymy, że podróże mogą nas odmienić. A my możemy odmienić oblicze podróży.

Zobacz, co nowego