Wiadomosci Jesteśmy tutaj dla Ciebie

Wszystkie artykuły

Jesteśmy tutaj dla Ciebie

Aktualności związane z koronawirusem

Informacje zmieniają się z dnia na dzień, co może utrudniać śledzenie informacji, które mają znaczenie dla danej osoby.  Usilnie zalecamy zapoznawanie się z poradami lokalnych władz i rządów, a także wskazówkami Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) – rzetelnego i zaufanego źródła informacji i wiadomości o sytuacji na całym świecie.

Porada dotycząca podróżowania

Oprócz informacji o samej chorobie WHO i lokalne rządy oferują praktyczne wskazówki dla osób podróżujących i mieszkających za granicą, przydatne po wybuchu epidemii wywołanej przez COVID-19. Należy także sprawdzać na bieżąco, co radzą oficjalne organy związane z Twoimi planami podróżniczymi.

Najnowsze informacje dotyczące lotów

Aktualne informacje o konkretnych trasach samolotowych, a także zasady dotyczące odwoływania lotów, zmian rezerwacji czy zwrotu biletów można znaleźć na stronach odpowiednich linii lotniczych lub uzyskać od Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych.

FAQs

Chociaż sytuacja szybko się zmienia, istnieją cztery zasady, które każdy podróżny powinien znać:

Jak zachować bezpieczeństwo podczas podróży?

Jest wiele praktycznych kroków, które można przedsięwziąć. Regularnie myj ręce (mydłem i wodą lub żelem do rąk na bazie alkoholu), nie dotykaj oczu, nosa i ust oraz zachowaj odległość co najmniej metra od osoby, która kaszle lub kicha. Więcej

Chcę anulować moje plany podróży. Jak to zrobić i czy dostanę zwrot pieniędzy?

Najpierw zadzwoń do linii lotniczej, hotelu lub internetowego biura podróży, gdzie masz rezerwację. Nie masz pewności, gdzie masz zrobioną rezerwację? Nazwę firmy, która dokonała rezerwacji, znajdziesz na wyciągu z banku lub karty kredytowej, a także w wiadomości e-mail, którą wysłała Ci ta firma, aby potwierdzić rezerwację. Więcej informacji, w tym dane kontaktowe, znajduje się na naszej stronie z pomocą. Więcej

Mój lot został odwołany Jak uzyskam zwrot pieniędzy?

Zadzwoń do linii lotniczej lub internetowego biura podróży. W obecnej sytuacji wielu pasażerów próbuje uzyskać pomoc związaną ze zmianą planów, dlatego połączenie się z kimś, kto może pomóc, zajmie Ci prawdopodobnie więcej czasu. Warto jednak próbować. Jeśli dostawca usługi poinformuje Cię, że nie możesz otrzymać zwrotu lub że wstrzymał realizację transakcji, skontaktuj się z operatorem karty kredytowej użytej do rezerwacji. Spróbuj też skontaktować się z dostawcą, jeśli korzystasz z ubezpieczenia podróżnego.

Czy moje ubezpieczenie podróżne obejmuje odwołanie lotów?

To wszystko zależy od polisy. Aby uzyskać więcej informacji, wejdź na stronę internetową ubezpieczyciela lub zadzwoń do niego.

Aby zobaczyć odpowiedzi na często zadawane pytania, kliknij tutaj.

Ten artykuł był ostatnio aktualizowany 8 maja, a informacje w nim zawarte były aktualne na dzień ostatniej edycji. Natomiast, ze względu na szczególny charakter pandemii COVID-19, informacje mogą ulegać zmianie w czasie w zależności od miejsca, którego dotyczą informacje. Dokładamy wszelkim starań, aby ta strona zawsze zawierała najświeższe informacje, ale nie zawsze jest to możliwe. Ten artykuł powstał, żeby przekazać ogólne wskazówki bez uwzględnienia sytuacji poszczególnych osób. Sugerujemy, żeby zawsze przed podjęciem jakichkolwiek decyzji dotyczących podróży lub przed samą podróżą, zapoznać się z najnowszymi poradami rządowymi.