Wiadomosci Zwrot biletu lotniczego. Jak to zrobić?

Wszystkie artykuły

Zwrot biletu lotniczego. Jak to zrobić?

Nie możesz lecieć na wymarzone wakacje? Weekendowy lot stanął pod znakiem zapytania? A może musisz zrezygnować z wyjazdu służbowego z powodu choroby? Zwrot biletu lotniczego jest możliwy w niektórych sytuacjach i liniach. Sprawdź, jak działać.

1. Zwrot biletu lotniczego w ciągu 24 godzin

Orientujesz się w ciągu doby, że nie możesz wykorzystać dopiero co zakupionego biletu. Niezależnie od tego, czy masz ubezpieczenie, w niektórych liniach lotniczych możesz anulować cały bilet lotniczy. Wystarczy skontaktować się z infolinią. Lub dokonać zwrotu w centrum zarządzania rezerwacjami. W przypadku wszystkich amerykańskich przewoźników, taki „okres ochronny” gwarantuje amerykańskie ministerstwo transportu. Poza USA, inne linie lotnicze, których regulamin nie uznaje zwrotów, często dają możliwość wprowadzenia bezpłatnych zmian (daty wylotu, lub kierunku) w ciągu 24 godzin od zrobienia rezerwacji. Koniecznie zapoznaj się z regulaminem linii lotniczych, jeszcze przed kupieniem biletu.

Zwrot biletu lotniczego w ciągu 24 godzin

2. Śmierć osoby bliskiej

Wiemy, że w najcięższych chwilach trudno jest myśleć o sprawach tak przyziemnych jak bilety lotnicze. Warto zdawać sobie sprawę, że wszystkie linie lotnicze uwzględniają ewentualność całkowitego zwrotu poniesionych kosztów w przypadku śmierci bliskich krewnych (rodzice, dzieci, rodzeństwo, dziadkowie). Aby uzyskać refundację, należy przesłać do biura obsługi klienta linii lotniczych skan aktu zgonu i odpowiedni wniosek. Znajdziesz go na stronie internetowej przewoźnika. W większości linii lotniczych, o zwrot można się ubiegać w przypadku utraty bliskiego członka rodziny na nie więcej niż 28 dni przed planowanym wylotem.

Zwrot biletu lotniczego w przypadku śmierci bliskiej osoby

3. Zwrot biletu lotniczego w przypadku choroby

Przed wyjazdem Ciebie lub bliskiego krewnego dopada ciężka choroba uniemożliwiająca podróż? Możesz starać się anulować lot przedstawiając odpowiednie zaświadczenie lekarskie. Pamiętaj jednak, że każdy przypadek rozpatrywany jest indywidualnie. To, czy przewoźnik uzna chorobę za kwalifikującą się do procedury zwrotu, zależy od opinii specjalisty zatrudnionego przez linie lotnicze. Nawet jeśli regulamin tanich linii lotniczych nie przewidują zwrotów, warto zwrócić się do biura obsługi klienta z prośbą o rozpatrzenie sprawy. Być może uda się uzyskać korzystny kompromis w postaci vouchera na inny lot do wykorzystania w dowolnym terminie.

Zwrot biletu lotniczego w przypadku historii

4. Wina linii lotniczych

Może się również zdarzyć, że nie wykorzystasz biletów z winy linii lotniczych. Zwrot biletu lotniczego i refundacja jest możliwa w przypadku odwołania, opóźnienia lub zlikwidowania połączenia na danej trasie. W takiej sytuacji linie są zobowiązane do zwrócenia kosztu biletu, opłat lotniskowych oraz wszelkich opłat dodatkowych. Sprawdź też: Jak płacić zagranicą, żeby uniknąć dodatkowych opłat?

Wina linii lotniczych

5. Zwrot podatku i opłat lotniskowych

Jeśli nie masz „dobrego” powodu do starania się o całkowity zwrot pieniędzy, wciąż możesz się ubiegać o zwrot podatku i opłat lotniskowych. Zwłaszcza w przypadku niewykorzystania całego biletu, a nie tylko jego części, taka refundacja powinna odbyć się bez problemu w większości linii lotniczych. Uwaga! W przypadku tanich linii lotniczych, można się spotkać z opłatą administracyjną, która okaże się równowartością opłat lotniskowych. Sprawdź też: 10 najczęstszych problemów w podróży i jak sobie z nimi radzić.

Zwrot podatku i opłat lotniskowych

6. Zwrot biletu lotniczego a ubezpieczenie

Zmiany planów to Twój chleb powszedni, a niespodzianki zdarzają się w Twoim życiu wyjątkowo często? Najprostszym sposobem na odzyskanie pieniędzy za niewykorzystany bilet lotniczy będzie wcześniejsze wykupienie odpowiedniego ubezpieczenia podróżnego. Pomyśl o tym zawczasu. Linie lotnicze często proponują tę opcję jako usługę dodatkową podczas zakupu biletu. Jeśli wolisz dokupić ubezpieczenie osobno, zrób to od razu. W przypadku rezygnacji z lotu, ubezpieczyciel nie zwróci Ci pieniędzy jeśli ubezpieczenie było zakupione w ciągu więcej niż 48 godzin od momentu rezerwacji. Nie musisz od razu wykupywać pełnego ubezpieczenia na wszelkie ewentualności losu. Wystarczy, że wybierzesz okrojony wariant. Koszt takiej polisy to 3-5% wartości biletu, a jej wartość to maksymalnie 5000 EUR.

ubezpieczenie

Ten artykuł został zaktualizowany 18 września 2019 roku.

Mapa

Skyscanner to wiodąca na świecie wyszukiwarka podróży, oferująca natychmiastowe porównanie milionów lotów, a także hoteli i wypożyczalni samochodów.