Wiadomosci Lot długodystansowy. Jak go przetrwać?

Wszystkie artykuły

Lot długodystansowy. Jak go przetrwać?

Lot długodystansowy da się przeżyć. Poznaj super triki jak wyjść z samolotu po dziesięciu godzinach podróży i czuć się jak młody bóg.

1. Nawadniaj się

Lot długodystansowy pomoże Ci przetrwać… woda. W samolocie bardzo łatwo jest się odwodnić, bo powietrze wewnątrz jest bardzo suche. Dlatego pij dużo wody. Jedna butelka wody serwowana przez personel pokładowy nie wystarczy na długi lot. Aby więc nie być zmuszonym do ciągłego proszenia o wodę, zaopatrz się w butelkę z filtrem. Możesz napełniać wodą z kranu w toalecie pokładowej. Unikaj napojów alkoholowych i gazowanych, które wzmagają efekt odwodnienia na pokładzie samolotu. Lecisz pierwszy raz samolotem? Zobacz nasze rady.

Nawadniaj się

2. Uważaj, co jesz

Nic tak nie powoduje uczucia dyskomfortu podczas lotu, jak zła dieta. Jedz lekkie potrawy i trzymaj się z daleka od jedzenia powodującego wzdęcia. Lecąc na dużych wysokościach gazy tworzące się w organizmie człowieka zwiększają objętość o jedną trzecią, powodując bóle i dyskomfort. Jedząc lekkostrawne świeże owoce i warzywa jak marchew, jabłka i banany podniesiesz odporność swojego organizmu i sprawisz, że lot będzie dla ciebie przyjemniejszy. Linie lotnicze raczej nie serwują świeżych warzyw i owoców, pamiętaj więc, aby spakować je przed podróżą.

Lot długodystansowy. Uważaj, co jesz

3. Załóż wygodne ubranie

Podczas lotu naprawdę bardziej liczy się twoja wygoda, niż kanony mody. Zostaw w domu kostium i buty na obcasach, a zamiast nich załóż wygodne, niekrępujące ruchów, ubranie. Jeśli już nie chcesz paradować w dresie po lotnisku, spakuj do bagażu podręcznego wygodny strój i przebierz się w toalecie pokładowej. Nie zapomnij zdjąć butów, gdyż na dużych wysokościach puchną nieco kostki nóg. Jak sprawić, żeby lot transferowy odbył się bez stresu?

Załóż wygodne ubranie

4. Zadbaj o skórę twarzy

Długotrwałe loty zawsze odbijają się na wyglądzie pasażerów. Jeśli chcesz dotrzeć do celu wyglądać zdrowo, świeżo i kwitnąco, nie zapomnij podczas lotu, co jakiś czas, używać nawilżającego kosmetyku do twarzy. Zainwestuj w dobry gatunkowo krem lub spray z olejkami. Sprawdź też: Savoir-vivre w samolocie.

Lot długodystansowy. Zadbaj o skórę twarzy

5. Lot długodystansowy. Ruszaj się

Podczas lotu bardzo ważne jest zapewnienie dobrego krążenia krwi. Długie siedzenie w jednej pozycji sprzyja powstawaniu zatorów. Czasem może być nawet niebezpieczne dla życia. W dostępnych na pokładzie czasopismach jest pokazanych i opisanych wiele ćwiczeń, które można wykonywać siedząc. Korzystajmy z nich. Najważniejsze jest, aby przynajmniej raz na godzinę wstać, przeciągnąć się i przejść tam i z powrotem wzdłuż pokładu samolotu.

Ruszaj się

6. Wzmocnij swoją odporność

Kluczem do dobrego samopoczucia podczas długiego lotu i co za tym idzie pobytu za granicą, jest mocny system odpornościowy. Dobrym przygotowaniem do długiej podróży jest regularne przyjmowanie suplementów diety zawierających kompletny zestaw witamin i minerałów. Zdrowy system odpornościowy będzie skuteczną barierą pomiędzy twoim organizmem a suchym powietrzem, krążącym w obwodzie zamkniętym wewnątrz samolotu. Skyscanner podpowiada, jak za darmo przenieść się do klasy biznes.

Lot długodystansowy. Wzmocnij swoją odporność

7. Zrelaksuj się

Jeśli denerwujesz się lotem, spróbuj zrelaksować się przed wejściem na pokład. Stres tylko wzmaga dyskomfort podróży samolotem. Możesz uznać, że to łatwiej powiedzieć niż zrobić. Istnieje wiele technik relaksacji, jak na przykład medytacja, głębokie powolne wdechy i wydechy powietrza lub odliczanie wstecz. W przypadku bardzo długiego lotu, warto się przespać, aby czas szybciej minął. Osobom mającym problemy z zapadnięciem w drzemkę pomóc mogą naturalne środki nasenne, jak waleriana czy melatonina.

Zrelaksuj się

Ten artykuł został zaktualizowany 10 września 2019 roku.

Mapa

Skyscanner to wiodąca na świecie wyszukiwarka podróży, oferująca natychmiastowe porównanie milionów lotów, a także hoteli i wypożyczalni samochodów.