Wiadomosci Inspiracje 13 najgorszych zdań, które można usłyszeć podczas podróży

Wszystkie artykuły

13 najgorszych zdań, które można usłyszeć podczas podróży

Zła pogoda, nawiedzone hotele, zgubiony bagaż – to rzeczy, o których nie chcesz słyszeć, a tym bardziej ich przeżyć, podczas następnej podróży.

Wakacje to czas, kiedy chcesz uciec od problemów codzienności, ale czasami tym, od czego trzeba uciec są same wakacje. Istnieją zdania, dotyczące statusu lotu czy warunków w hotelu, które natychmiast obrócą w gruzy Twoją wycieczkę. Skyscanner przedstawia trzynaście najgorszych rzeczy, które możesz usłyszeć podczas urlopu.

1. „Twój lot jest odwołany/opóźniony”

Nie ma nic bardziej frustrującego niż zobaczenie na tablicy odlotów słowa CANCELLED (zrozumiałego dla obywateli wszystkich krajów). Pięknie! Trzy godziny jechałeś na lotnisko, tylko po to, żeby na nim utknąć. Masz teraz dylemat, czy stać w gigantycznej kolejce i próbować coś ugrać z personelem, czy odpuścić i wrócić do domu. Status lotu „opóźniony” nie oznacza wcale lepszej sytuacji, szczególnie jeśli opóźnienie zamiast maleć – rośnie.

 

"Terefere, nigdzie nie pojedziesz!"

 

2. „Proszę pójść z nami, mamy kilka dodatkowych pytań”

Takiego zdania nikt nie chce usłyszeć na lotnisku. Wybierałeś się na spokojny i zasłużony odpoczynek i nagle strażnik stwierdził, że nie podoba mu się Twój wygląd i zgarnął Cię na dłuższą rozmowę. Wprawdzie może to dlatego, że Twój paszport nie był aktualizowany od dziewięciu lat, a w tym czasie zapuściłeś brodę i nieco przytyłeś. Bądźmy szczerzy – niewiele już przypominasz osobę ze zdjęcia. Po powrocie czas się wziąć za siebie i wyskoczyć na siłownię.

 

Proszę pójść z nami

 

3. „W tej chwili przechodzimy drobny remont w hotelu, przepraszamy za hałas.”

Przyjeżdżasz na miejsce, czterdziestostopniowy żar leje się z nieba, za Tobą długi lot, więc marzysz o przyłożeniu głowy do poduszki. Nie licz na to. Na stronie internetowej jakoś zapomnieli wspomnieć, że w hotelu trwają prace remontowe. Wytężasz słuch, by zrozumieć, co mówią pracownicy recepcji, ponieważ rozmowę skutecznie zagłusza świdrujące tuż obok wiertło. Pogratuluj sobie, jeśli zapakowałeś słuchawki.

 

"Niewielki remont"

4. „W Twoim pokoju straszy, ale spokojnie, to przyjazny duch”

Cudownie! Masz słabe nerwy i nie byłeś przygotowany na możliwość odwiedzin przez „Białą damę”. Jak do tego doszło? Byłeś podekscytowany ulotką dziewiętnastowiecznego hotelu – taki romantyczny i zaciszny. Po dokonaniu rezerwacji, dostrzegłeś gdzieś w recenzjach hasło „nawiedzony”, ale postanowiłeś nie drążyć tematu. Natomiast po przyjeździe personel oznajmił Ci, że masz szczęście, bo Twój pokój to ten nawiedzony i choć zwykle bardzo oblegany, teraz jest wolny, więc masz możliwość zobaczyć białą postać przechadzającą się po pokoju około trzeciej nad ranem. Ale nie przejmuj się, zazwyczaj jest towarzyska…

 

"W Twoim pokoju straszy"

 

5. „Nie mamy Twojej rezerwacji w systemie, więc voucher jest nieważny”

Przyjechałeś dosyć późno, ale hotel wygląda fantastycznie, nie możesz się więc doczekać, aby dotrzeć do pokoju. Już wcześniej zrobiłeś rezerwację, pobyt jest opłacony, myślisz, że wszystko pójdzie gładko. Błąd! Z jakiegoś tajemniczego powodu, Twój voucher stracił ważność i rezerwacja nie została zapisana. „Niestety mamy komplet, więc możemy zaproponować pobyt w siostrzanym hotelu kilkanaście kilometrów stąd” – słyszysz w recepcji. Koszmar!

 

Jak to?

 

6. „Tu nigdy nie pada, ale w ostatnim tygodniu mieliśmy więcej deszczu niż w minionej dekadzie”

Po to pojechałeś na urlop, żeby uciec od deszczowej aury. Parasolka, a tym bardziej kalosze, na pewno nie znajdowały się na Twojej liście rzeczy do spakowania. Oczami wyobraźni widziałeś promienie słońca i błękitne obłoczki, a zamiast tego już na lotnisku przywitał Cię deszcz i pochmurne niebo bez specjalnych szans na przejaśnienia. Twoją irytację pogłębia zachwycony personel, który ma chwilę wytchnienia po upalnym lecie albo nigdy wcześniej nie widział deszczu. Szykuje się tydzień spędzony w pokoju hotelowym. Jedyna nadzieja w dobrej ofercie programów telewizyjnych.

 

Parasolka w gotowości!

 

7. „Przecież to TY zawsze bierzesz paszporty…”

Te słynne kłótnie na lotnisku… Któż ich kiedyś nie przeżył? Przy podróżowaniu we dwoje, jedno jest zazwyczaj odpowiedzialne za dokumenty. Niestety, jeśli wyjeżdżacie bardzo wcześnie rano, łatwo o czymś zapomnieć. Pamiętaj, zanim kłótnia o brakujący dokument zajdzie za daleko i wytoczysz najcięższe działa, sprawdź lepiej bardzo dokładnie wszystkie swoje kieszenie.

Sprawdź też: 18 najciekawszych paszportów na świecie

 

Gdzie jest paszport?

 

8. „Opłata za pokój nie zawiera opłaty za klimatyzację… pobieramy też 500 zł kaucji. A tak przy okazji… śniadanie nie jest wliczone w cenę”

Myślałeś, że zrobiłeś interes życia, zanim zorientowałeś się, ile ukrytych kosztów znajduje się w ofercie. Oczywiście, pozostały ukryte tylko do momentu przyjazdu. Dopłata za klimatyzację? Chcesz się dogadać z obsługą, ale nic z tego – zadowolony z siebie facet z recepcji dobrze wie, że z Ciebie zdzierają. Koniec końców poddajesz się i wyciągasz kartę kredytową.

 

Czemu tak drogo?

 

9. „Problemo”

Nie musisz mówić płynnie w lokalnym języku, żeby wiedzieć, że każde zdanie, które zawiera słowo problemo źle wróży. Nieważne, czy dotyczy hoteli, taksówek, restauracji, transportu czy zakupów – możesz być pewien, że problemo z każdą z tych spraw przyprawi Cię o ból głowy.

 

Mam złe przeczucia.

 

10. „Zakochałam się w kelnerze i chcę rozwodu”

Ta podróż miała być Waszym drugim miodowym miesiącem. Myślisz, że wszystko jest w porządku do momentu, gdy Twoja żona oświadcza, że więcej uwagi poświęcił jej podczas ostatnich dni kelner Pablo, niż Ty przez ostatnie dziesięć lat. Rzeczony kelner Palbo poprosił ją też o rękę, ponieważ wiele ich łączy. Istne piekło w środku urlopu!

 

„Jesteś najpiękniejszą dziewczyną w pokoju"

 

11. „Nie przyjmujemy kart kredytowych”

Żołądek przykleja Ci się do kręgosłupa, bo przez cały dzień podziwiałeś bogato zdobione nawy kościołów. Przez okno restauracji dostrzegasz bardzo zachęcające menu, więc po kilku sekundach siedzisz już w środku i zamawiasz jedzenie. Jest tylko jeden problem – nie masz przy sobie gotówki, ale jesteś przekonany, że na pewno zapłacisz kartą kredytową. Gdy przychodzi do uiszczenia rachunku orientujesz się, że przyjmują tu tylko gotówkę – oczywiście, w pobliżu nie ma bankomatów, a mina kelnera przyprawia Cię o gęsią skórkę. Cóż, w ramach odpracowania należności przygotuj się na mycie naczyń lub zostawienia swojego drogiego zegarka.

Sprawdź też: Jak najlepiej wymienić walutę przed podróżą?

 

Cash only

 

12. „Bardzo nam przykro, ale Twój bagaż jest ciągle w Warszawie… postaramy się sprowadzić go w ciągu kilku dni”

Po długim locie, najważniejszymi rzeczami, o które trzeba się martwić to to, czy trafisz do hotelu i czy trafi tam z Tobą Twoja walizka. Jeśli w strefie odbioru bagaży od czterdziestu minut wpatrujesz się w pustą taśmę – wiesz, że coś jest nie tak. Okazuje się, że Twoja torba jest jeszcze na lotnisku, z którego startowałeś. Żeby było weselej, Twoje wakacje trwają tylko tydzień, a hotel znajduje się trzy godziny jazdy od lotniska. Pół biedy, jeśli masz ubranie na zmianę w bagażu podręcznym. Może ten cios złagodzi informacja, że masz prawo do odszkodowania?

Sprawdź też: Zagubiony bagaż: 10 sposobów, jak sobie z tym radzić

 

Zaginiony bagaż

 

13. „Restauracja w hotelu jest zamknięta – mieliśmy wczoraj w nocy falę zatrucia pokarmowego”

Po całym dniu błogiego plażowania, umierasz z głodu i nie możesz się doczekać, gdy znów wstąpisz do hotelowej restauracji, w której tak bardzo podobało Ci się wczorajszego wieczoru. Nagle na drzwiach dostrzegasz wielki napis: „restauracja zamknięta do odwołania”. Dowiadujesz się, że wczoraj doszło do zatrucia i kilka osób już zgłosiło problemy żołądkowe. W obliczu takich informacji, staraj się nie myśleć, o tych sardynkach, które tutaj zjadłeś…

 

A było takie smaczne...

Sprawdź też:

Kłótnie par podczas wakacji: 10 najczęstszych powodów

10 najczęstszych problemów w podróży i jak sobie z nimi radzić

Skyscanner to wiodąca na świecie wyszukiwarka podróży, oferująca natychmiastowe porównanie milionów lotów, a także hoteli i wypożyczalni samochodów.

Mapa